onsdag 13 februari 2013

Energitappet

Alltså hur är det ens möjligt att bli så utslagen av en ynka influensa? Jag har varit feberfri i en vecka, men jag är fortfarande helt utmattad, orkar ingenting. Försökte gå till jobbet i måndags, men fick ge upp och har varit hemma sedan dess. Måste sova en stund efter varje gång jag tagit mig ned för trappan för att äta. Har ont i ryggen av allt liggande. Är en extremt tråkig mamma och fru med kort lunta och mest självömkan i stan. Därav lite dåligt med uppdateringar. Det är inte det att jag inte har något att skriva om, det finns ju hur mycket som helst som händer i världen som jag har åsikter om, men jag orkar inte tänka långt nog för att formulera något vettigt. Och orkar inte producera text.

Men jag har faktiskt fotat lite, så jag kanske återkommer när jag vilat lite.

2 kommentarer:

jsylvin sa...

Åh, minns du hur jag var i eftersviterna av lunginflammation när du kom till oss på besök? Jag sov ju typ hela tiden. Hänga tvätt krävde två timmars tupplur. Promenad till videobutiken: två timmar till. Du har ju haft raket-Rasmus i luven på dig när du sjukat dig och inte fått vila. Klart som fan att du måste vila lite till. Bejaka din trötthet, säger jag! I sjukstugor är lättja en dygd.

katjaeli sa...

Tack för uppmuntran :-) Jag har faktiskt tänkt ganska mycket på din lunginflammation, och hur reducerad du var länge efteråt. Det gör att jag inte känner mig riktigt lika hypokondrisk och fjantig som jag nog annars skulle känna mig.