måndag 19 mars 2012

Dagens

På mitt jobb har vi bemanningssamordnare. De planerar bemanningen för hela verksamheten på alla olika orter, och har nog ett sjuhelsikes jobb med att få allt att gå ihop och gör för det mesta ett utmärkt jobb. Men i dag, när jag var tvungen att maila dem på morgonen och meddela att jag måste gå klockan tre för att hämta på dagis eftersom D har varit sjuk i dag, och alltså skulle missa en timmes administrativ tid och en halvtimmes telefontid, fick jag som svar att "nå, det var ju väldigt olämpligt i förhållande till planeringen, men det får väl gå för den här gången".

Vad är det för sorts svar? Antingen får man flexa ut eller så får man inte, det är ju inte så att vi får betalt för tiden vi är borta. Och man väljer ju inte att använda av sin dyrbara flextid bara för att störa deras planering. Min kontorsgranne tyckte jag skulle skriva tillbaka och fråga om det betyder att jag inte kommer att få flexa ut en annan gång om jag på kort varsel måste hämta på dagis. Jag skrev mailet, men tryckte aldrig på Send. Bemaningssamordnarna planerar som bäst vårt sommarschema, och man vill ju inte göra sig till oväns med dem så här strax innan viktiga beslut om vem som får semester när ska tas.

Förresten, organisationen som skulle hämta prylarna till Lettland kom aldrig. D tror att de inte brydde sig om att ta sig upp för den branta backen till vårt hus för att kolla om där fanns något. Nu får jag ringa dem och fråga om de vill komma förbi en annan dag, eller hitta en annan vettig mottagare av alltihopa. Typiskt, det här som liksom skulle vara ett så enkelt sätt att bli av med grejerna!

Inga kommentarer: