lördag 17 mars 2012

Mycket vettigt

Alltså när jag först börjar går jag tydligen inte at stoppa. Nu tredje inlägget för i dag. Men det här inlägget av Softy är bland det vettigaste jag har läst på länge, och jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Fast jag hade faktiskt hade en prinsessfas. En ganska lång en, om jag minns rätt. Vi var till exempel japanska prinsessor, och hade oändligheter med guld och diamanter och smaragder och rubiner (vi var inne i en Afrikas Stjärna-fas samtidigt). Och Momi hade många vackra kläder och nattlinnen från baler på Svenska Klubben i Kuusankoski och min morfars utlandsresor på 50- och 60-talet som vi fick leka med.

Inlägget relaterar alltså till prinsessfasdiskussionen som startades av Sagolandet, och som väl hänger ihop med Legoinläggen hos bland andra Peppe och Hemsolen.




Inga kommentarer: