onsdag 18 juli 2012

I blame IPhone

Att jag varit dålig på att uppdatera beror i huvudsak på två faktorer: dels har jag inte tagit några spektakulärt bra bilder som jag ha haft behov av att visa upp, dels har min vid det här laget några år gamla Iphone jättedålig batterikapacitet, och brukar dö innan jag hinner skriva nåt på kvällen. Och innan den har laddat tillräckligt för att komma i gång (den har en liten åkomma som gör att det tar tid), har jag somnat. Men det kommer att bli bättre, jag lovar!

I dag har vi varit på loppisrunda och köpt vaser för två kronor och en väggklocka från femtitalet för femti kronor. Och dessutom fick jag titta in i ett av mina absoluta favorithus här i Öset, som jag gått och smygtittat genom fönstrena på hela vintern eftersom det ligger på hemvägen från jobbet. Helt fantastiskt fint var det, med handmålade tapeter och ett underbart pietetsfullt renoverat kök. Tyvärr fotade jag inget, men kanske jag får återkomma en annan gång och fota, vi får se

De två föregående dagarna har vi spenderat eftermiddagarna i Brunflo, en by/förort till Öset, där David växte upp. Kometerna, alltså Davids äldsta syster med familj, har en stuga där alldeles vid vattnet, och vi har plaskat och simmat och kastat stenar i vattnet. David har till och med snorklat. I våtdräkt. Som behövdes, eftersom vattnet kanske var 15-16 grader. Stugan är av den primitiva slaget, utan el och vatten, och pytteliten, men den har fixats upp fint och allt har varit mycket trevligt. Så nu vet ni.

Förresten kan jag rekommendera det är med att jobba halvtid på sommaren. Vi jobbar 8 till 12 och är lediga tillsammans på eftermiddagarna, och det känns egentligen som om man hade semester. Eftersom Rasmus vaknar tidigt skulle vi ju ändå inte få sovmorgon om vi var helt lediga, men drygar ut semestern och har ändå en massa ledig tid att göra saker på på eftermiddagen. Och arbetsdagen är så kort att man blir mycket effektiv och inte hinner bli less. Mycket bra, men det här är sista veckan. Sedan blir det tre veckor föräldraledigt/semester och sedan är det vardag igen. Men det är det länge till.

Inga kommentarer: