onsdag 19 september 2012

Helg i Holmsbu

I helgen var vi på bröllop i Norge, närmare bestämt Holmsbu, en liten idyll vid Drammensfjorden. Jag fick hänga med mina finaste vänner från Trondheimstiden, vädret var soligt och varmt, bröllopet var fint och mysigt och brudparet fina och kära. Mycket bra med andra ord.

På söndagen var det tyvärr inte like strålande sol som på lördagen, så bilderna på de vackra husen på Holmsbu blev inte så bra som jag hoppats, men vi fick träffa andra fina vänner från Trondheimstiden på eftermiddagen, och det bjöds på fårikål, så allt i allt var även det en mycket bra dag.

Rasmus hängde hemma med sin morfar, och åt kex, tittade på Pippi min-stop i två dagar och badade i badkaret tre gånger på två dagar. Han var också mycket nöjd. Och kunde plötsligt prata när vi kom hem.

2 kommentarer:

Softy sa...

Är det du som är Jackie Onassis look-a-liken på den sista bilden? Vilket fantastiskt kort! (Och Norge är sagolikt vackert, även det.)

katjaeli sa...

Jo det är jag, så tack, tack :-) Och Holmsbu var verkligen supertjusigt. Påminde lustigt nog om en blandning av småstäderna i New England och längs Kaliforniens kust, med de vita trähusen med vackra trädgårdar och flera livliga restaurangterasser även på en så liten ort.