onsdag 13 mars 2013

Klokt om morsrollen

Orkar inte skriva något vettigt själv i dag, så jag länkar helt fräckt till Jennys kloka inlägg om morsrollen. Jag har inte själv hunnit tänka igenom det hela tillräckligt ordentligt för att kunna formulera något klokt om det för min egen situation, men jag tycker att det redan sägs bra här. Och inser i skrivande stund att det inte är morskortet, utan någon underlig form för högpresterande-kort som jag spelar när jag inte är tillräckligt bra på att göra det jag vill, utan bara gör en massa måsten. Visst har jag blivit sämre på det sedan vi flyttade och fick barn, men det är banne mig inte barnets fel, utan helt och hållet de vuxnas.

1 kommentar:

jsylvin sa...

Mitt inlägg väckte debatt men inte på bloggen utan på Facebook. Titta in på min profil om du är intresserad. Och tack!