tisdag 19 mars 2013

Påskeadvent

Nu måste jag ha bloggat i ca ett år, för jag minns att jag skrev ett inlägg om påskeadvent (låter bättre på norska än svenskans påskadvent) i bloggens späda barndom. Alla som försökt föra mailkonversationer med mig förstår att det att lyckats hålla en blogg vid liv ett helt år, det är snudd på otroligt. Tanken är ju att det ska bli fler också, det är bara att hålla tummarna.

Men åter till påskeadventen. Vi är borta på skälva påsken, då ska det vara någon idé med påskpynt, får den komma upp i god tid. I går när ögoninflammationstvååringen och jag ändå var hemma, passade vi på att gå loss. Och visst blir man lite glad av granna ägg och gula fjädrar.

Påskeadvent som uttryck har jag förresten lånat av Glamourbibliotekaren (kan tyvärr inte länka i appen jag skriver i nu). Särskilt passande blir det när man ersätter adventsljusen i staken med gula och gröna ljus. Påskadvent.











1 kommentar:

jsylvin sa...

Blev inspirerad! Ska pynta loss härhemma i kväll.