torsdag 11 april 2013

Min arbetsdag i bilder

I morse vaknade jag på Katarinavägen på Söder, och promenerade iväg till Münchenbryggeriet längs Söder Mälarstrand.

Jag tyckte utsikten var helt okej.
 


Münchenbryggeriet är en fantastiskt gammalt tegelbyggnad. Jättestor. Och med tinnar och torn.

På lunchen gick jag till restaurangen i en annan del av byggnaden. På vägen såg jag det här fina huset.

Villa Ludvigsberg. Med torn. Och jag har väl sagt att jag är svag för glasverandor?


Mer fint Münchenbryggeri.

Och ännu mer.


Utsikten från kontorets ingång. Det är ju inte så att man avundas dem den, inte.

Fint väder var det också idag, fast bara strax över nollsträcket.


På vägen från jobbet gick jag förbi den här Söderkåken. Målad med Falu rödfärg, men spetgardiner och pelargon i fönstret. Alla rätt på stilmatchning. Och så fint.
 
Ibland är det värkligen helt okej att jobba.

Inga kommentarer: