torsdag 11 april 2013

Saker som finns i storstan

Efter jobbet promenerade jag runt i de krokarna av Söder, det vill säga Hornsgatan. Det är en ny favorit sedan jag flyttade från stan, både min frisör och den mycket bra secon hand-butiken Judits ligger där. Samt Myrorna, och Beyond Retros Zinkensdam-butik är precis runt hörnet.

Dessutom ligger ljuvliga bokhandeln Bysis bok & papper där, med precis sådan inredning som en riktig bokhandel ska ha. Var tvungen att köpa den fina, nyutkomna Retro Stockholm, samt en Halvan-bok till Rasmus där bara för att stödja konceptet.


Mellqvist Kaffebar hittar man bredvis Bysis. Var tvungen att pausa eftersom uteserveringen låg i solen. Blev lite glad för skummönstret också.

Efter lite shopping på Judits second hand och Beyond Retro, träffade jag min förträffliga svägerska Elin, och vi promenerade till Fjällgatan (Stockholms bästa utsikt) och Hermans vegetariska restaurang. Dit tänkte jag gå under alla mina år i Stockholm, men det blev av först nu. Det var gott, men buffén var inte så fotovänlig på tallriken. Egentligen inte heller raw food-kakan vi delade på till efterrätt, men den fick förevigas ändå. Botten av mandel, kardemumma och något annat var god, topplagret av mango var gott, och hallonen i fyllningen var goda. Fyllningen smakade inte så mycket. Allt i allt helt ok, men inte riktigt värd de 68 (!) kr den kostade. Men en intressant upplevelse. 


På Judits hittade jag den här fina capen, som jag tänker att jag kan ha i stället för jacka på sommarens fester. Så kan någon vara så vänlig och anordna lite festligheter så att jag får använda den?


Den kanske får uppträda tillsammans med den här vackra klänningen. Älskar färgen och mönstret, förutom modellen så klart.

Och detaljerna vid bysten.


Mycket nöjd med den här.


En liten hatt fick följa med hem från Beyond Retro Zinkensdam.
 
 
Nu kan sommaren bara komma!

Inga kommentarer: