söndag 13 oktober 2013

Hej kören!

I dag har jag lekt kick-off med Decibel, kören jag börjat sjunga med. Vi har utfört mer eller mindre töntiga uppgifter på stan, och sedan ätit tacos hemma hos en av medlemmarna, och haft allmänt trevligt. Inte en ton har sjungits på hela dagen. Ni som har sjungit själva vet hur ovanligt det är i körsammanhang. I stället har vi blant annat målat, letat registreringsskyltar med ord på, skrivit haiku av dessa, letat Bamse från 1993, framskaffar pantkvitton på 43 kr och lekt charader. En bra dag.



2 kommentarer:

jsylvin sa...

Det låter ju helt sanslöst kul! Jättebra sätt att lära känna folk.

katjaeli sa...

Ja, det var faktiskt riktigt bra. Även om jag för tillfället har lite underskott på själva musiserandet var det helt okej att inte nödvändigtvis göra det ute bland folk den här gången. Framför allt för att jag inte hunnit lära mig något än.