måndag 14 oktober 2013

Vad som lurar i källarn, och gårdagens produktion


Detta ser man när man öppnar vårt skafferi/ölkällare. Hemgjord korv på torkning, intorkade älgbitar samt en skolplansch med ett tvärsnitt av en flådd kanin. Och en massa öl (tittar man riktigt noga ser man även lite sylt- och geléburkar, men de passar liksom inte riktigt in). Detta är Davids domän.

Det här sysslade jag med i går, mitt första försök på rönnbärsgelé. Rätt så beskt men sött, en udda kombination. Men som ni ser på bilden under har någon redan tjuvätit, och det är inte jag utan Rasmus. Så de kanske fyller en funktion ändå?

Vacker färg blev det i varje fall, överraskande klarröd, jag hade förväntat mer åt det orangea hållet. Nästa år blandar jag i äpple och ser om det blir snällare smak då. 

Men var det någon som sa något om traditionellt könsrollsbeteende?

Inga kommentarer: