måndag 2 april 2012

Påskeadvent

Den bloggen jeg har fulgt absolutt lengst er Glamourbibliotekaren. Jeg begynte å lese etter tips fra Sara L', som kom in som en virvelvind på min gamle arbeidsplass, Nx, og inførte glamourøs fredag, et konsept som hun i sin tur lånte fra Glamourbibliotekaren. Glamourøs fredag er et glimrende konsept, som har fulgt med videre til mine senere arbeidsplasser, selv om jeg har blitt litt sløv i det siste (jeg lover bot og bedring, Sara!). Glamourgraden definerer man selv, men det er aldri feil med rød lebestift.

Glamourbibliotekaren har også andre konsept som kan være verdt å følge, jeg liker for eksempel Påskeadvent, som er nytt for i år. For det er jo ganske hyggelig å begynne vårpyntingen litt tidligere enn rett før påske, særlig når man reiser bort i selve påsken. Og her oppe trengs virkelig den fargeinjeksjonen som følger med påskepyntingen. Jeg var så fornøyd i slutten av forrige uke, nesten all snø var tint bort, hestehov tittet opp i hagen og alt så lovende ut. Så begynte det å snø på lørdag. Og nå er det snø og glatt og jævelskap igen, Og rundt null, som er den kaldeste temperaturen, råfuktig og fæl. Og det er hvitt og grått og ganske fargeløst og trist i byen.

Hos svigerfar var det dog strålende fint etter litt snø i helgen, og jeg fikk tatt en skitur i vekselvis snøstorm og strålende sol. Til helgen skal vi dit igen med hele storfamilien, og D har allerede sendt ut et excel-ark med menyforslag til sine søsken for kommenterar og forslag. Det lekes ikke påskemat her i gården, kan man si. Jeg skal lage pascha, en russisk påskedessert som også er tradisjon i Finland, som inneholder ca en milliard kalorier og sukker og fett står det står herlig til.

Og årets påskeadvent? Påske-te inhandlet sist uke og en frise med påskekyllinger i grønt gress som mamma sendte i posten og som ble satt opp i går. Jeg satser på å komme sterkere tilbake neste år.

Inga kommentarer: