fredag 9 november 2012

Födelsedagsveckan del 3

I dag firar vi på avstånd Norisen som fyller 4. Hon är förstfödd av mina nära vänners barn och var skruttet som gjorde att jag introducerades för viktiga begrepp som "knarka unge" och "lilla, ludna barn". Hennes mor har dessutom lärt mig det mesta jag vet om barnskötsel och varit en ständig förebild som barnuppfostrare. Hennes idéer och metoder måste ju vara bra, se bara vilken fin unge Norisen är!

Eftersom jag på min mobil verkar ha endast bilder på födelsedagsbarnet plaskandes i havet i bara mässingen, avstår jag från att publicera dessa på internet. Men jag kan försäkra att hon är en bedårande buse med ett avundsvärt hår.

1 kommentar:

jsylvin sa...

Men åh vad du skriver fint - jag blir rörd. I synnerhet precis i kväll, då mitt inte längre så ludna barn sovit i bilen och nu är krävande och omöjlig att lägga. Inspirerande morsa? Moi? Som mest bara tänker på inspirerande bestraffningsmetoder. Varmt tack i alla fall. Rasmus har en fantastisk mor. Puss på er.