torsdag 22 november 2012

Stupid is as stupid does

Alltså, ibland kan jag bli så less på mig själv. När jag i tisdags skulle boka min hemresa från Helsingfors bestämde jag mig för att åka direkt till Trondheim, eftersom jag ändå skulle dit på lördag förutsatt att Momi var någorlunda ok. Vilket hon är. Sjukt krutgummigt av henne att må nästan som innan efter en stroke när man är 92 bast.

Men åter till Trondheimsresan. Norwegian hade en hyfsat prisvärd resa Helsingfors-Oslo-Trondheim, avresa 19.55, framme 22.55. Efter lite funderande fram och tillbaka och velande med eventuella tur-retur-resor med SAS på Eurobonuspoäng, bestämde jag mig för att boka ovannämnda resa. Vilket jag trodde att jag gjorde. Tills jag idag kollade mina resehandlingar och insåg att jag bokat den ca 200 kr billigare resan via Köpenhamn. Med avresa 17.30 från Helsingfors. Och ankomst 23.55 till Trondheim, med 4 timmar i Köpenhamn i stället för 2 timmar i Oslo. Blä! Resa tidigare och komma fram senare, för 200 kr. Alltså, jag tyckte verkligen att jag hade kollat biljetterna innan jag tryckte på köp, men måste ha varit för stressad strax innan jag skulle iväg hemifrån. Det är resekarma på linje med svägerskan Elins (som har typ sämst, för de oinvigda).

På plus-sidan har jag idag hälsat på min fina vän Sabbe och hennes lillprins Jonas i deras nya fina lägenhet på Drumsö, och beundrat Jonas första tand och hans utmärkta babybjörnsgung. Samt bläddrat i säkert 50 tapetböcker på Stockmann tillsammans med mamma och hälsat på krutMomi. Och ätit middag och snarvlat med bästa Hemsolen och hennes förträffliga familj i världens ljuvligaste hus.

Dagen får illustreras av den vackraste tapeten jag vet om, som tyvärr nog kanske måste bytas ut. Därav tapetbläddrandet i dag. Usch, jag sörjer.

Inga kommentarer: