söndag 6 januari 2013

Christmas dinner, British Style

Vi åt engelsk julmiddag sista dagen. Tyvärr tog jag inte med menyn hem, så jag minns inte riktigt vad som ingick. Och det är lite synd, för det var gott även om bilderna blev synnerligen oinspirerande. Maten måste ändå ha varit inspirerande, för Davids kollegor blev superkreativa och skapade ett helt julspel av servetter, korkar, smällkarameller och andra bordsdetaljer. Jag inser att det här nog inte är så kul för någon som inte var där, så det här blir nog mest ett minnesinlägg för min egen del.

Men jag kan i varje fall rapportera att muller cider, alltså varm, torr äppelcider med julkryddor, var riktigt gott. Och att Christmas Pudding inte alls var så tokigt.











1 kommentar:

jsylvin sa...

Festligt! Jag älskar när middagar urartar i pyssel och lek!