tisdag 8 januari 2013

Advent

December månad får sammanfattas av bilderna under:

Granen lyste upp på Stortorget. Min telefon klarar dock inte riktigt av att ta bilder i mörker, därav suddigheten.


Rasmus provade Lucia-attiraljer hos kusinerna och tyckte det var kul i åtminstone 30 sekunder. Som fastnade på (enlite suddig, se kommentaren på föra bilden) bild.


Det var vintrigt och vacker på lunchpromenaden.


Vi förberedda kolakokningen med lite biubbel. Det borde man alltid göra.


David gjorde Boeuf Bourguignon (dock med älg i stället för ko, blev lite torrt eftersom älgkött är så magert). Brynt kött i gryta  är ren matporr.


Rasmus åt kakemann specialimporterad från Bergen av mina föräldrar och drack varm choklad med polkagris i.


Jag träffade på en barnvagn utanför dagis som påminde mig våldsamt om min vän och före detta kollega Ulrika. Alla som har träffat Ulrika förstår varför, alla andra får tänka sig fram till det.


 


Det kom mycket snö, coh snön på fägelbrädets tak låg högre än själva fågelhuset.

Inga kommentarer: