fredag 18 januari 2013

Jag behöver nya glasögon

Pä jobbet har jag terminalglasögon, och vet ju vilken otrolig skillnad det gör för mina ögons komfort att använda dem. När jag skaffade dem, fick jag en rabattkupong på 25% om jag skaffade ett par extra, men av någon orsak tänkte jag "nej varför då, varför ska jag ha två par glasögon, det kan jag ju inte behöva". Nu säger jag bara en sak: till hemmabruk.

För visserligen sitter jag inte i närheten av lika mycket framför datorn hemma som på jobbet, men som i kväll, när David däckade kl åtta och jag plötsligt kunde ägna kvällen åt att läsa in mig på Facebook och alla bloggar jag inte hunnit läsa på hela veckan, känns mina ögon som om jag gnuggat dem med sandpapper. Måste skaffa nya glasögon. Det par jag har på jobbet kan jag inte ta hem. Jag är nämligen förtjust i dem, och förra gången jag tog hem dem höll Rasmus på att fullständigt böja sönder dem. Så de bor tryggast på kontoret.

Inga kommentarer: