torsdag 11 juli 2013

Sedan senast, del 36: O, ljuva vuxenliv!


36 inlägg och ganska exakt en månad tog det mig att komma i kapp den dryga en och en halva månad som jag laggat efter med bloggandet. Men nu är vi i kapp, för fotoalbumet i min telefon visar att bilderna efter den här är från tulpanodlingen, som jag skrev om här, och 6 juni, som jag skrev om här.

Bilden handlar om en liten seger för mänskligheten, men en stor seger för Katja, 15 år. Jag önskade mig alltid Dr Martens, men fick det inte för att de var för dyra. Dessutom tyckte jag alltid att sömmen över vristen tryckte, och då sa mamma att jag inte fick köpa skor som inte var helt bekväma från start. Som 32-åring tog jag dock mod till mig och köpte ett par för egna pengar. Och det visade sig att de töjer, och sömmen slutar snabbt vara till besvär. Så i London i december köpte jag mitt andra par. Och känner att mitt tonåriga jag applåderar högt.

Inga kommentarer: