måndag 15 juli 2013

Den blomstertid är helt klart över oss, del 2

Jag ber alla som inte är lika intresserade av min trädgård som jag är om ursäkt, men jag måste överdosera sommar här nu så att jag har något att återvända till när snön ligger metertjock. Och eventuellt inför planeringen av nästa sommars trädgårdsarbeten.


Jag ligger (igen) lite efter med mina uppdateringar, men så här såg min lilla värld ut för ca tio dagar sedan, alltså 2a juli.


Skuggrosen var i full blom. De är vackra på håll, men lite tråkiga på nära håll, och doftar ingenting, så det är kanske tur att de växer så högt upp.



Lupinerna var också i högform. Nu är många redan vissna och lite skräpiga.



Och det här ljuvliga ogräset, jag kan bara inte få nog av det!



Inte humlorna heller. Och man vill ju vara en god miljövän och stödja alla humlor och bin.




Daggkåpa och jätteklocka, en nästan självlysande färgkombo.


Margeriter, lite överallt i gräsmattan.


För att inte tala om vitklövern, som sprider den ljuvligaste sommardoft man kan tänka sig.



Det är tur att jag inte vet så mycket om blommor, då skulle jag säkert se större delen av trädgård som en härd av ogräs, ett motstånd som måste utrotas med hårt slit. Nu kan jag njuta av det i stället.

Inga kommentarer: