lördag 29 juni 2013

Om feminism och det fantastiska med internet

Alltså, man måste ju älska internet och bloggar, för tänk vilka fantastiska texter man kommer i kontakt med tack vare dem! Via kommentarfletet tillhörande ett inläggPeppes blogg kom jag till en ett inlägg på Hej Blekk-bloggen om varför det heter "Feminism", som igen länkade till det helt briljanta inlägget "If I Admit That "Hating Men" Is a Thing, Will You Stop Making It a Self-Fullfilling Prophecy?" på den för mig hittills obekanta bloggen Jezebel.com.

Det senast nämnda inlägget är förklarar en del viktiga saker om feminism på ett mycket pedagogiskt och underhållande sätt. Jag älskar att det numera är så lätt att hitta bra nya texter, antingen de får mig att se världen på nya sätt eller bara förklarar det jag redan tycker och tror på ett bättre sätt än vad jag själv skulle kunna göra.

Inga kommentarer: