lördag 29 juni 2013

Sedan senast, del 24: Försommarmorgon, hägg och narciss

Den 24e maj var en helt magiskt vacker morgon. Det var dimmigt när vi cyklade hemifrån till dagis, men medan jag cyklade över Frösöbron in mot stan lättade dimman, och när jag kom till Badhusparken kunde jag inte hålla mig längre, utan var tvungen att stanna och fota.


Nu är marinan full med båtar, men då låg endast två segelbåtar ute. Dimman gör att man bara anar Annersia i horisonten, solen silas genom lövträden på stenstranden, och på vinterbadets vägg syns Vinterstadens snöhjärta.

Storsjön är nästan spegelblank och till synes oändlig.


På eftermiddagen hämtade jag en balanserande miniprins. Förskolan är slacklines på gården, och det är tydligen en favorit.


Under den här häggen parkerar jag min cykel när jag hämtar och lämnar på förskolan. Ganska ljuvligt på försommaren.

Hemma hittade vi ännu ett tecken på att våren är förödande kort i Jämtland, det hinner liksom bli hägg och syren innan påskliljorna har blommat ut.






Inga kommentarer: