söndag 9 juni 2013

På tumis

Som nämnt i ett tidigare inlägg, var David på svensexa i går, och den tog även halva dagen i dag i anspråk eftersom den inkluderade en övernattning. Så Rasmus och jag har hängt på tumis igen.

Efter att vi planterat pioner, som jag skrev om i går, tittade vi på prinsessbröllopet. Rasmus kunde fokusera så länge Estelle var med, och meddelade att han också ville ha en sån (och såg så förtjust ut att jag inte kunde låta bli att fota). Men för att förtydliga: jag tror inte han är kär, han önskar sig en bebis.


Jag lider av lakanskräck, och ljusa sommarnätter är den extra svår. Fotot taget halv två i natt, när Rasmus hållit mig vaken genom att hosta som en lungsjuk.

Häromveckan fyndade jag en teservis från 40-talet på den nya vintagebutiken i stan, Ceci Twist. Teneriffa heter servisen, från Rörstrand, och är mycket tjusig. I dag vid frukosten blev den premiärad.

En klassisk frukostidyll à la Instagram. Det bilden ljuger om, är att det parallellt pågick ett krig med en 2,5-åring om en portion mannagrynsgröt han beställt och hällde en massa sylt på, men sedan vägrade äta. Den slutade upp och ber på den iranska mattan i vardagsrummet.  Men det glömde jag fota.

Här syns ovannämnda barn gosandes med sin Londonbuss. Det såg roligare ut i verkliga livet.

Inga kommentarer: