tisdag 25 juni 2013

Halvdags semester-äventyr


David och jag tar ut halva semesterdagar för att Rasmus ska slippa byta dagis över sommaren. Således är jag hemma förmiddagar och D eftermiddagar. I dag sken solen och det kändes påkallat att dokuments trädgårdsdjungelns framväxt.
Grönt som bara den, med lite blommor här och var.

Man måste ha hjälm när man cyklar. Clothing is optional.

Vi trodde Mirran skulle åka hem i dag, och sentimentalfotade hen. Men döm av vår förtjusning när hen inte infann sig vid avhämtningen. Nu har vi hen ett tag till.

Skuggrosorna har börjat blomma.

Sedan blev det utflyktsdags, och R och jag cyklade in till Badhusparken. Själva lekparken var inte hälften så kul som Birger-statyerna (Storsjöodjuret heter Birger, och det pågår en Birger-parade i hela stan för tillfället). Här med ÖverhogdalsbonadsBirger.

En lite urban och idyllisk uteserveringsbild, två sekunder innan gräl uppstod över att Rasmus inte ville den glass han valt, utan bara min dyra tiramisu-glass. Jag förlorade och fick äta 88an i stället.

Rasmus njuter av sin orättmätiga dyrglass, några minuter innan han fick gå till pappas kontor för att äta tårta, medan jag fick cykla till jobbet. #livetärorättvist

Inga kommentarer: